Låt mig få gömma mig i dina skrymslen.


du spelar tunga toner
på din ostämda gitarr,
jag sitter i sängen,
ser på dig med längtan

du röker marlboro
på din balkong,
jag står bredvid och
fryser, håller andan

och jag ser i dina ögon
att det är något som
tynger dig, något som
skaver där på insidan

som om solen
vänt dig ryggen
och himlavalvet
rasat samman

du korkar upp vinflaskan,
häller upp i rena glas,
jag smuttar, du sveper,
berusas av varandra

du sveper en filt
om mig och ler trasigt,
jag absorberar dig,
din beröring, i varje por

du kysser hungrigt,
nästan desperat
jag ligger raklång,
tackar och tar emot

som om mörkret
öppnar sin famn
och erbjuder något
som verkar vackert



.

Kommentarer
Postat av: c

åh. fantastiskt vackert.

2010-12-27 @ 19:01:19
URL: http://appropriateplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0