När jag tänker att jag inte ska tänka på dig så tänker jag ju på dig.



jag viftar bort dig som nattsvammel
och värmer vatten i min engelska teapot
earl grey smakar mest beskt men
hellre tänka beskt än att tänka på dig

hade jag varit som du hade jag
tänt en cigg, inhalerat, lugnat ner mig
men jag är inte du, jag är inte som du
vi är så olika att vi blir lika till slut

sex våningar upp ser staden liten ut
sex våningar upp känns stjärnorna närmre
men du är sex våningar ner, två kvarter bort
jag får inte tänka på dig, inte nu, inte nu

du är så hemskt nära att jag känner
hur långt borta du är, milavstånd
om man räknar i skala, makes no sense
du står utanför min skala


.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0