Diagnos: Vilse.



Jag tror inte riktigt att jag ser allvaret
I allt det som händer runtomkring mig
Jag har liksom slutat leta efter svaret
Kanske för rädd att det ska vara ett nej

Jag känner inget längre, ingenting
Jag bara maler på precis som förut
Strövar tanklöst, meningslöst omkring
Har slutat att söka efter några vägar ut

För att sammanfatta mina tankar: kaos
Ja, i mitt huvud råder ren anarkism
Och mitt minne har sedan länge stått på paus
Men psykologerna kallar det försvarsmekanism


.

Kommentarer
Postat av: c

sista stycket i den här dikten kommer finnas kvar hos mig länge.

så himla fint du skriver!

här kommer jag kika in oftare.

2010-11-07 @ 16:15:35
URL: http://appropriateplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0