Våra hjärtans toner.

Du sa det som jag inte ville ha sagt:
Våra hjärtan slår inte i samma takt
Det var ett konstaterande, så väldigt sant
Våra hjärtan värker av för vass diskant

Och spelar jag i moll, så sjunger du i dur
För våra notrader följer inte samma struktur
Bland för många takter och för höga decibel
Är det lätt att man blir dum, liksom irrationell

När jag vill ha jazz, vill du ha punk
När du vill ha hiphop, vill jag ha funk
När du är tyst, då vill jag skrika
Men jag är rädd för att min röst ska svika

Kanske borde vi köra solo ett tag
Istället för att räkna varandras felslag
Lyssna till våra egna hjärtans rytmik
Istället för att tillsammans bilda tonlös musik



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0