För imorgon kommer jag att vara borta.

Göm stjärnorna innanför tröjan, nära huden,
ingen får veta att det var vi som stal dem.
Lägg nycklarna på bordet när du går härifrån
och se aldrig tillbaka på det som vi har haft.
Bygg din egen himmel, nu har du tid och råd,
släck inga ljus för min skull, snälla vännen.
Plocka ner våra fotografier, glöm bort oss,
fäll inga tårar mot min kudde, fäll inga tårar.
Det var såhär det skulle bli, redan från start,
det var förutbestämt att vi skulle sluta isär.
Den enda tid vi fick var till att plundra himlen
och vi bestal den på dess allra finaste ting.
Göm stjärnorna innanför tröjan, nära huden,
placera några stycken under revbenen också.
Placera några uppe till vänster, i hjärtat
och glöm bort att det var där som jag satt.
.
Göm stjärnorna innanför tröjan, nära huden,
ingen får veta att det var vi som stal dem.
Lägg nycklarna på bordet när du går härifrån
och se aldrig tillbaka på det som vi har haft.

Bygg din egen himmel, nu har du tid och råd,
släck inga ljus för min skull, snälla vännen.
Plocka ner våra fotografier, glöm bort oss,
fäll inga tårar mot min kudde, fäll inga tårar.

Det var såhär det skulle bli, redan från start,
det var förutbestämt att vi skulle sluta isär.
Den enda tid vi fick var till att plundra himlen
och vi bestal den på dess allra finaste ting.

Göm stjärnorna innanför tröjan, nära huden,
placera några stycken under revbenen också.
Placera några uppe till vänster, i hjärtat
och glöm bort att det var där som jag satt.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0