Du sjönk genom jorden och jag försökte hitta dig bland molnen.

Jag trivdes bra då vi hade
fötterna på jorden och
huvudet bland molnen

Trivdes bra i våra framtidsplaner
och vårt sätt att (över)leva i nuet

Jag trivdes bra då höjden
orsakade syrebrist, verklighetsbrist
samtidigt som vi var så jordnära

Trivdes bra i våra verklighetsutflykter
och vårt sätt att fly in i drömmarna


Men en natt skrev du ett sms,
det liknade mest ett sos,
du skrev "rädda mig nu, jag faller"

Molnen skymde inte längre din sikt
och allt du såg framför dig var hinder


Den natten missade jag ditt sms,
som egentligen var ett sos
och jag svarade aldrig "jag fångar dig"

Du stod inte längre stabilt på jorden
och jag hade mitt huvud för långt upp bland molnen



 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0