Att läka sår med tiden.

Det förflutna hinner ifatt
lägger sig i varje skratt
som en dyster undermelodi,
ovanför, bredvid, under, inuti
Flashbacks, minnen som kväver,
[k]håll ihop, det är allt jag kräver,[/k]
men jag är påverkad in i själen
av alla orden, slagen, grälen
Hon försöker att lappa, fixa, laga,
jag måste sluta älta, beskylla, klaga.
Hon försöker uppmuntra, älska, berömma
måste komma över, förlåta och glömma
.
Det förflutna hinner ifatt
lägger sig i varje skratt
som en dyster undermelodi,
ovanför, bredvid, under, inuti

Flashbacks, minnen som kväver,
håll ihop, det är allt jag kräver,
men jag är påverkad in i själen
av alla orden, slagen, grälen

Hon försöker att lappa, fixa, laga,
jag måste sluta älta, beskylla, klaga.
Hon försöker uppmuntra, älska, berömma,
jag måste komma över, förlåta och glömma



.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du skriver så fint!

2011-05-24 @ 19:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0