Men inte särskilt vackert.

Låter sömnlösa timmar passera,
mörkret lägger sig tillrätta i hörnen
och mitt hjärta slår som om det slog
för mina sista dagar i livet
Det finns ett brus i tystnaden, i ensamheten
Det håller mig vaken, omvandlas till mjölksyra
i mina redan utarmade vener, eller
kallas de vänner?
De som aldrig ringer längre
Taket är en stor tom yta att fästa blicken vid,
tankarna kommer gratis, ovälkomna, men ändå
tar jag emot dem med öppna armar
Svenskens artighet går före precis allt
Men jag har drömmar fastspikade på väggen,
de dröjer sig kvar likt små konfettilappar i en stillbild
Jag skriver inte manus för långfilmer längre,
lever bara mitt liv i korta stycken, strofer
Prosalyriskt
.
Låter sömnlösa timmar passera,
mörkret lägger sig tillrätta i hörnen
och mitt hjärta slår som om det slog
för mina sista dagar i livet

Det finns ett brus i tystnaden, i ensamheten
Det håller mig vaken, omvandlas till mjölksyra
i mina redan utarmade vener, eller
kallas de vänner?

De som aldrig ringer längre

Taket är en stor tom yta att fästa blicken vid,
tankarna kommer gratis, ovälkomna, men ändå
tar jag emot dem med öppna armar
Svenskens artighet går före precis allt

Men jag har drömmar fastspikade på väggen,
de dröjer sig kvar likt små konfettilappar i en stillbild
Jag skriver inte manus för långfilmer längre,
lever bara mitt liv i korta stycken, strofer

Prosalyriskt


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0