Förbli.

Jag minns inte vad jag sa, men jag minns att hon 
skrattade högt och jag minns asfalten under våra fötter,
att snön just hade smält och jag minns hennes skratt
 
nästan så högt att jag ryggade tillbaka
nästan så högt att jag ville kasta mig om henne
och säga hur mycket hon betydde 
nästan så högt att jordskorpan sprack
 
och jag andades ut i den stunden
 
fast nu andas hon aldrig igen
 
men i den stunden
andades jag ut
över hennes skratt
 
och i den stunden
kommer hon att förbli
 
 
.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Vernersson

Underbar dikt. (I den mån jag kan bedöma det - jag är inte så intresserad av poesi, egentligen)

2013-06-17 @ 17:30:40
URL: http://marmoria.blogspot.se/
Postat av: marie ettanbo

Vackert, vemodigt och sorgligt.

2013-06-17 @ 22:10:32
Postat av: Grå papegoja

Ljuvlig.

2013-06-18 @ 07:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0